Wiktenauer logo.png

Difference between revisions of "Page:Gründtliche Beschreibung der Kunst des Fechtens (Joachim Meÿer) 1570.pdf/168"

From Wiktenauer
Jump to navigation Jump to search
 
Page body (to be transcluded):Page body (to be transcluded):
Line 1: Line 1:
Das aber etliche Háuwe im hauwe nicht verkehrt / vnd doch anders genennt werdt / ist dises die vrsach vnd kompt daher: Erstlich nach dem fúrhaben des jhenigé der jn hauwet / als da geschicht mit dem fehl vnd Bochhauw / welche ob sie wol Oberháuw seindt / so werden sie doch also genant / dieweil mein fürnemmen ist / mit dem einem zúfehlen / mit dé andern an zu Bochen / ob mit auffgethan würde. Etliche namen aber / verursachen sich auß bewegung des gemúts / als der Zorn vnnd Entrústhauw. Auch bekommen etliche jhre Namen vor der gestalte / deren sie im hauwen gleich angesehen werden / wie der Rosenhauw / deßgleiché werden etliche genendt von den glidern / zu welché sie gehauwen werden / wie du solches im Rapier am Handthauwe vnd dergleichen wirst. Auß disen bißher gesetzté vrsachen / kanstu nun leichtlich die hernach gesetzten Háuw verstehen / vnnd wie fern sie von den andern vnderscheiden seind vermercken. Der Beyháuw aber seind an der Zal Fúnffzehen Als nemlich.  
+
<section begin="1"/>Das aber etliche Háuwe im hauwe nicht verkehrt&nbsp;/ vnd doch anders genennt werdt&nbsp;/ ist dises die vrsach vnd kompt daher: Erstlich nach dem fúrhaben des jhenigé der jn hauwet&nbsp;/ als da geschicht mit dem fehl vnd Bochhauw&nbsp;/ welche ob sie wol Oberháuw seindt&nbsp;/ so werden sie doch also genant&nbsp;/ dieweil mein fürnemmen ist&nbsp;/ mit dem einem zúfehlen&nbsp;/ mit dé andern an zu Bochen&nbsp;/ ob mit auffgethan würde. Etliche namen aber&nbsp;/ verursachen sich auß bewegung des gemúts&nbsp;/ als der Zorn vnnd Entrústhauw. Auch bekommen etliche jhre Namen vor der gestalte&nbsp;/ deren sie im hauwen gleich angesehen werden&nbsp;/ wie der Rosenhauw&nbsp;/ deßgleiché werden etliche genendt von den glidern&nbsp;/ zu welché sie gehauwen werden&nbsp;/ wie du solches im Rapier am Handthauwe vnd dergleichen wirst. Auß disen bißher gesetzté vrsachen&nbsp;/ kanstu nun leichtlich die hernach gesetzten Háuw verstehen&nbsp;/ vnnd wie fern sie von den andern vnderscheiden seind vermercken. Der Beyháuw aber seind an der Zal Fúnffzehen Als nemlich.<section end="1"/>
  
'''Sturtzhauw wird auß dem Ober vnd Zornhauw''' zúwegen gebracht.  
+
<section begin="2"/>'''Sturtzhauw wird auß dem Ober vnd Zornhauw''' zúwegen gebracht.  
  
'''S'''Turtzhauw / diser wirt den mehrertheil im zúfechté gebraucht / also / Im zúfechten hauwe ein Oberhauw mit sampt den tritt von deiner Rechten / neben deiner Lincken / zúruck durch / das dein Dnsácken ob deim Kopff wider vmbscheisse / oder vberstúrtze / das der vorder orth nach ende des vmbstürtzens wider gegen des Manns gesicht stande / dem lincké Stier nicht vnehnlich / allein das du den orth lenger von dir gegen des Manns gesicht furtschieben múst / von diesemm vberstürtzé hat er den namen / sonst ist es an jm selber nur ein Oberhauw / als dañ lasse dein vorder ortt vber die Hand gegé deiner Rechté wird vndersich sincken / vnd zucke in des dein gehültz vbersich vmb den Kopff / vnnd erhebe zúgleich / in dem du also vbersich zuckest / dein Lincken fúß / tritt also mit demselbigen furt / vnnd hauwe von deiner Lincken / neben deiner Rech=
+
'''S'''Turtzhauw&nbsp;/ diser wirt den mehrertheil im zúfechté gebraucht&nbsp;/ also&nbsp;/ Im zúfechten hauwe ein Oberhauw mit sampt den tritt von deiner Rechten&nbsp;/ neben deiner Lincken&nbsp;/ zúruck durch&nbsp;/ das dein Dnsácken ob deim Kopff wider vmbscheisse&nbsp;/ oder vberstúrtze&nbsp;/ das der vorder orth nach ende des vmbstürtzens wider gegen des Manns gesicht stande&nbsp;/ dem lincké Stier nicht vnehnlich&nbsp;/ allein das du den orth lenger von dir gegen des Manns gesicht furtschieben múst&nbsp;/ von diesemm vberstürtzé hat er den namen&nbsp;/ sonst ist es an jm selber nur ein Oberhauw&nbsp;/ als dañ lasse dein vorder ortt vber die Hand gegé deiner Rechté wird vndersich sincken&nbsp;/ vnd zucke in des dein gehültz vbersich vmb den Kopff&nbsp;/ vnnd erhebe zúgleich&nbsp;/ in dem du also vbersich zuckest&nbsp;/ dein Lincken fúß&nbsp;/ tritt also mit demselbigen furt&nbsp;/ vnnd hauwe von deiner Lincken&nbsp;/ neben deiner Rech=<section end="2"/>

Revision as of 00:53, 6 November 2018

This page has been proofread, but needs to be validated.

Das aber etliche Háuwe im hauwe nicht verkehrt / vnd doch anders genennt werdt / ist dises die vrsach vnd kompt daher: Erstlich nach dem fúrhaben des jhenigé der jn hauwet / als da geschicht mit dem fehl vnd Bochhauw / welche ob sie wol Oberháuw seindt / so werden sie doch also genant / dieweil mein fürnemmen ist / mit dem einem zúfehlen / mit dé andern an zu Bochen / ob mit auffgethan würde. Etliche namen aber / verursachen sich auß bewegung des gemúts / als der Zorn vnnd Entrústhauw. Auch bekommen etliche jhre Namen vor der gestalte / deren sie im hauwen gleich angesehen werden / wie der Rosenhauw / deßgleiché werden etliche genendt von den glidern / zu welché sie gehauwen werden / wie du solches im Rapier am Handthauwe vnd dergleichen wirst. Auß disen bißher gesetzté vrsachen / kanstu nun leichtlich die hernach gesetzten Háuw verstehen / vnnd wie fern sie von den andern vnderscheiden seind vermercken. Der Beyháuw aber seind an der Zal Fúnffzehen Als nemlich.

Sturtzhauw wird auß dem Ober vnd Zornhauw zúwegen gebracht.

STurtzhauw / diser wirt den mehrertheil im zúfechté gebraucht / also / Im zúfechten hauwe ein Oberhauw mit sampt den tritt von deiner Rechten / neben deiner Lincken / zúruck durch / das dein Dnsácken ob deim Kopff wider vmbscheisse / oder vberstúrtze / das der vorder orth nach ende des vmbstürtzens wider gegen des Manns gesicht stande / dem lincké Stier nicht vnehnlich / allein das du den orth lenger von dir gegen des Manns gesicht furtschieben múst / von diesemm vberstürtzé hat er den namen / sonst ist es an jm selber nur ein Oberhauw / als dañ lasse dein vorder ortt vber die Hand gegé deiner Rechté wird vndersich sincken / vnd zucke in des dein gehültz vbersich vmb den Kopff / vnnd erhebe zúgleich / in dem du also vbersich zuckest / dein Lincken fúß / tritt also mit demselbigen furt / vnnd hauwe von deiner Lincken / neben deiner Rech=