Wiktenauer logo.png

Difference between revisions of "Page:Gründtliche Beschreibung der Kunst des Fechtens (Joachim Meÿer) 1570.pdf/18"

From Wiktenauer
Jump to navigation Jump to search
 
 
(3 intermediate revisions by the same user not shown)
Page body (to be transcluded):Page body (to be transcluded):
Line 1: Line 1:
seine kurtze fúrbildung / wie es sich mit einem Heerzug gegé dem Feind zůuerhalten sey / welche fúglichauff solche weiß mit einander kóňen verglichen werdé / daň zů gleicher weiß / wie einem weisen verstendigen Kriegsherren von nóren / da ser mit gůter Kriegs rústung / sampt aller zůgehóre auff das statlichest gerúst vnd versehen / auch des feindes macht / Rústung vnd fúrnemen / auch wie es vmd den platz oder ort / an welchemsich derselbige auffhelt gaschaffen / durch gůte kundtschafft habe erfahren / Demnach das er zůuoren ( wie er sich gegen allerhand vhnnersehne zůfelle auffhalten / denen in die hart begegnen / vň den Krieg zu endt fúhren wólle ) wol bedacht habe / deßgleiché fúr sich selbes ratschlágig / in aller hand Practick / den feinde auß seinem vortheil abzůlocken vnd herauß zůreitzn / gaúbt vnd erfahren / alß daň auch fúrsichtig vnd manlich anzůgreiffen / damit er nicht erwaň ein fúrfallete gelegenheit / die jhm villeicht so bald nimmer werden mag / mit zůuil lang bedencke vnfruchtbarlich versaume / volgens auch ernstlich nachtrucken / vnd wo sein feinde weichen wurde / mit nacheylen nicht zůgeh sein / auff da ser das jhenige / so er voren durch sein geschiklicheit vnd manlicheit erlangt / nicht wider durch vnfúrsichtiges nachuolgen verliere / also soll er aller gelegenheit wol warnemen / damit er endtlich mit sig abziehen kónne.
+
<section begin="1"/><small>seine kurtze fürbildung, wie es sich mit einem Heerzug gegen dem feind zuverhalten seye, welche füglich auff solche  
 +
weiß mit einander können verglichen werden, dann zu gleicher weiß, wie einem weisen verstendigen Kriegsherren  
 +
von nöten, das er mit guter Kriegs Rüstung, sampt aller zugehöre auff das statlichest gerüst und versehen,
 +
auch des feindes macht, Rüstung und fürnemen, auch wie es umb den platz oder ort, an welchem sich derselbige auffhelt  
 +
gaschaffen, durch gute kundtschafft habe erfahren, Demnach das er zuvoren (wie er sich gegen allerhand uhnversehne
 +
zufelle auffhalten, denen in die harr begegnen, unnd den Krieg zu endt führen wölle) wol bedacht habe,
 +
Deßgleichen für sich selbes ratschlägig, in aller hand Practick, den feinde auß seinem vortheil abzulocken unnd
 +
herauß zureitzen, geübt und erfahren, alß dann auch fürsichtig und manlich anzugreiffen, damit er nicht erwann ein fürfallete
 +
gelegenheit, die ihm vileicht so bald nimmer werden mag, mit zuvil lang bedencken unfruchtbarlich versaume,
 +
volgents auch ernstlich nachtrucken, und wo sein feinde weichen wurde, mit nacheylen nicht zugeh sein, auff das  
 +
er das ihenige, so er zu voren durch sein geschiklicheit unnd manlicheit erlangt, nicht wider durch unfürsichtiges
 +
nachvolgen verliere, also sol er aller gelegenheit wol warnemen, damit er endtlich mit sig abziehen könne.</small><section end="1"/>
  
Eben also sol auch ein jeder gůter Fechter (waň er mit seiner Wehr versehen ) auch / aller vmdstend seines gegenfechters (gleich wie auch der seinen) wol acht nemen / denselbigen nicht onfúrsichtig in seinem vortheil angreiffen / sondern mit allerhand stuck prackticieren / wie er jn auß seinem vortheil ablocken / vnd herauß reitzen kóňe / vnd so bal der seinem vortheil ersihet / fúrsichtig / behend vnnd eilents angreiffen / Maňlich vnd bescheidenlich nachtrucken / vnd jn also mit mit aller hand stucken / zu allen theilen seines leibs / dermassen betrengen vň engstigé / da ser zu keiner fruchtbarlicher arbiet oder gegenwehr komen móge / als daň waň er sein fúrnemen geschaffer / fúrsichtiglich ( damit er nicht letst erst durch sicherheit schadé empfahe ) abziehe / waň es sich aber begebe / da ser etwan zůfelliger vrsach halben / zů seinem fúrnemen nicht komen móchte / so sol er dasselbige mal vor seinem gegen fechter nicht lang verharren / auff da ser sich nicht vergebens abarbeite / sonder schauwen wie er sich fúglich von jhm abziehen kónne / damit er sich zu einem frischen angriff wider erholen móge / vnd sich also dem mangel oder jhn zůuoren von seinem fúrnemen / abgehalten ) kúnstlich ferner begegnen / gefast machen / In dem allem sol er auch fleiß anwenden / wie er des ge=
+
<section begin="2"/><small>Eben also sol auch ein jeder güter Fechter (wan{{dec|u|n}} er mit seiner Wehr versehe{{dec|u|n}}) auch, aller umbstend seines gege{{dec|u|n}}fechters
 +
(gleich wie auch der seine{{dec|u|n}}) wol acht neme{{dec|u|n}}, denselbigen nicht onfürsichtig in seinem vortheil angreiffen, sondern  
 +
mit allerhand stuck practiciere{{dec|u|n}}, wie er in auß seinem vortheil ablocken, un{{dec|u|d}} herauß reitzen kön{{dec|u|n}}e, un{{dec|u|d}} so bald er seinen vortheil  
 +
ersihet, fürsichtig, behend un{{dec|u|d}} eilents angreiffen, Man{{dec|u|n}}lich und bescheidenlich nachtrucken, un{{dec|u|d}} in also mit allerhand
 +
stucken, zu allen theilen seines leibs, dermassen betrengen vn{{dec|u|d}} engstigen, d{{dec|u|as}} er zu keiner fruchtbarlicher arbeit od{{dec|u|er}}
 +
gegenwehr kommen möge, als dann wan er sein fürnemen geschaffet, fürsichtiglich (damit er nicht zu letst erst  
 +
durch sicherheit schaden entpfahe) abziehe, wann es sich aber begebe, das er etwan zufelliger ursach halben, zu seinem  
 +
fürnemen nicht kommen möchte, so sol er dasselbige mal vor seinem gegen fechter nicht lang verharren, auff  
 +
das er sich nicht vergebens abarbeite, sonder schauwen wie er sich füglich von ihm abziehen könne, damit er sich  
 +
zu einem frischen angriff wider erholen möge, und sich also dem mangel (der ihn zuvoren von seinem fürnemen,
 +
abgehalten) künstlich ferner zu begegnen, gefast machen, In dem allem sol er auch fleiß anwenden, wie er des ge=</small><section end="2"/>

Latest revision as of 04:43, 1 April 2021

This page has been proofread, but needs to be validated.

seine kurtze fürbildung, wie es sich mit einem Heerzug gegen dem feind zuverhalten seye, welche füglich auff solche weiß mit einander können verglichen werden, dann zu gleicher weiß, wie einem weisen verstendigen Kriegsherren von nöten, das er mit guter Kriegs Rüstung, sampt aller zugehöre auff das statlichest gerüst und versehen, auch des feindes macht, Rüstung und fürnemen, auch wie es umb den platz oder ort, an welchem sich derselbige auffhelt gaschaffen, durch gute kundtschafft habe erfahren, Demnach das er zuvoren (wie er sich gegen allerhand uhnversehne zufelle auffhalten, denen in die harr begegnen, unnd den Krieg zu endt führen wölle) wol bedacht habe, Deßgleichen für sich selbes ratschlägig, in aller hand Practick, den feinde auß seinem vortheil abzulocken unnd herauß zureitzen, geübt und erfahren, alß dann auch fürsichtig und manlich anzugreiffen, damit er nicht erwann ein fürfallete gelegenheit, die ihm vileicht so bald nimmer werden mag, mit zuvil lang bedencken unfruchtbarlich versaume, volgents auch ernstlich nachtrucken, und wo sein feinde weichen wurde, mit nacheylen nicht zugeh sein, auff das er das ihenige, so er zu voren durch sein geschiklicheit unnd manlicheit erlangt, nicht wider durch unfürsichtiges nachvolgen verliere, also sol er aller gelegenheit wol warnemen, damit er endtlich mit sig abziehen könne.

Eben also sol auch ein jeder güter Fechter (wann er mit seiner Wehr versehen) auch, aller umbstend seines gegenfechters (gleich wie auch der seinen) wol acht nemen, denselbigen nicht onfürsichtig in seinem vortheil angreiffen, sondern mit allerhand stuck practicieren, wie er in auß seinem vortheil ablocken, und herauß reitzen könne, und so bald er seinen vortheil ersihet, fürsichtig, behend und eilents angreiffen, Mannlich und bescheidenlich nachtrucken, und in also mit allerhand stucken, zu allen theilen seines leibs, dermassen betrengen vnd engstigen, das er zu keiner fruchtbarlicher arbeit oder gegenwehr kommen möge, als dann wan er sein fürnemen geschaffet, fürsichtiglich (damit er nicht zu letst erst durch sicherheit schaden entpfahe) abziehe, wann es sich aber begebe, das er etwan zufelliger ursach halben, zu seinem fürnemen nicht kommen möchte, so sol er dasselbige mal vor seinem gegen fechter nicht lang verharren, auff das er sich nicht vergebens abarbeite, sonder schauwen wie er sich füglich von ihm abziehen könne, damit er sich zu einem frischen angriff wider erholen möge, und sich also dem mangel (der ihn zuvoren von seinem fürnemen, abgehalten) künstlich ferner zu begegnen, gefast machen, In dem allem sol er auch fleiß anwenden, wie er des ge=