Wiktenauer logo.png

Difference between revisions of "Page:Gründtliche Beschreibung der Kunst des Fechtens (Joachim Meÿer) 1570.pdf/303"

From Wiktenauer
Jump to navigation Jump to search
Page body (to be transcluded):Page body (to be transcluded):
Line 1: Line 1:
aus von seiner klingen / vnd stich jhm behend vnder seinem Rechten Arm zům leib / wie solches das ander Bild gegen disem anzeigt / von solchem stich / zůcke dein Wehr behend gegen deiner lincken Achsel / vnnd Hauwe als dann von derselbigen ein Wehrstreich vberort durch sein Rechte Achsel / so komstu nach ende desselbigen hauwes in die rechte Vnderhůt / von welcher biß behend wider auff in gerader versatzung / dich ferner damit beschirmen.
+
aus von seiner klingen, und stich ihm behend under seinem Rechten Arm zum leib, wie solches das ander Bild gegen disem anzeigt, von solchem stich, zucke dein Wehr behend gegen deiner lincken Achsel, unnd Hauwe als dann von derselbigen ein Wehrstreich uberort durch sein Rechte Achsel, so komstu nach ende desselbigen hauwes in die rechte Underhut, von welcher biß behend wider auff in gerader versatzung, dich ferner damit zu beschirmen.
  
Fúhret er aber seine Háuw gar nider gegen deinen fússen / so versetze jhm derselbigen keinen / sondern entzucke oder entweiche jhm mit dem vorder fůß zů ruck / bis dem hindersten aus seinem Hauw / vnd stich jhm (dieweil er noch jm herhauwen ist) stracks gegen seinem gesicht / wie du solches an dem mitlern bossen in der Figur mit dem F. gezeichnet sehen kanst / dañ mit allen háuwen / die er dir vnderhalb deinem gürtel zůhauwet / můß er sich (in dem er herlangen will) oben bloß geben / darumb kanstu jhm nach jetz gesetzter Regel / wol sicher (in dem er seine hand mit der Wehr ausstrecket vnd herlanget) zům gesicht stechen oder hauwen.
+
Führet er aber seine Häuw gar nider gegen deinen füssen, so versetze ihm derselbigen keinen, sondern entzucke oder entweiche ihm mit dem vorder fuß zu ruck, bis zu dem hindersten aus seinem Hauw, und stich ihm (dieweil er noch im herhauwen ist) stracks gegen seinem gesicht, wie du solches an dem mitlern bossen in der Figur mit dem F. gezeichnet sehen kanst, dann mit allen häuwen, die er dir underhalb deinem gürtel zuhauwet, muß er sich (in dem er herlangen will) oben bloß geben, darumb kanstu ihm nach jetz gesetzter Regel, wol sicher (in dem er seine hand mit der Wehr ausstrecket und herlanget) zum gesicht stechen oder hauwen.
  
'''Wann er dir solchen nach stich außschlagen oder abtragen / ''' wie du dich ferner halten solt.
+
'''Wann er dir solchen nach stich außschlagen oder abtragen, ''' wie du dich ferner halten solt.
  
'''B'''Ißher hastu gelehrt / wie du von der Versatzung mit austreten behendiglichen nachstechen solt / dieweil er dir aber solchen stich ausnemen vnd abtragen kan / so merck fúrs ander dise lehr / Nemlich wann du jhm einen stich oder Hauw auff deine versatzung entpfahest / auch demnach einen stich gegen seinem gesicht hinein stichst / aber er schlecht dir den behendiglich aus / so merck fleissig von welcher seiten er dir den ausschlecht / gegen derselbigé trit vnd las deine klin=
+
'''B'''Ißher hastu gelehrt, wie du von der Versatzung mit austreten behendiglichen nachstechen solt, dieweil er dir aber solchen stich ausnemen und abtragen kan, so merck fürs ander dise lehr, Nemlich wann du ihm einen stich oder Hauw auff deine versatzung entpfahest, auch demnach einen stich gegen seinem gesicht hinein stichst, aber er schlecht dir den behendiglich aus, so merck fleissig von welcher seiten er dir den ausschlecht, gegen derselbigé trit und las deine klin=

Revision as of 17:47, 16 June 2021

This page needs to be proofread.

aus von seiner klingen, und stich ihm behend under seinem Rechten Arm zum leib, wie solches das ander Bild gegen disem anzeigt, von solchem stich, zucke dein Wehr behend gegen deiner lincken Achsel, unnd Hauwe als dann von derselbigen ein Wehrstreich uberort durch sein Rechte Achsel, so komstu nach ende desselbigen hauwes in die rechte Underhut, von welcher biß behend wider auff in gerader versatzung, dich ferner damit zu beschirmen.

Führet er aber seine Häuw gar nider gegen deinen füssen, so versetze ihm derselbigen keinen, sondern entzucke oder entweiche ihm mit dem vorder fuß zu ruck, bis zu dem hindersten aus seinem Hauw, und stich ihm (dieweil er noch im herhauwen ist) stracks gegen seinem gesicht, wie du solches an dem mitlern bossen in der Figur mit dem F. gezeichnet sehen kanst, dann mit allen häuwen, die er dir underhalb deinem gürtel zuhauwet, muß er sich (in dem er herlangen will) oben bloß geben, darumb kanstu ihm nach jetz gesetzter Regel, wol sicher (in dem er seine hand mit der Wehr ausstrecket und herlanget) zum gesicht stechen oder hauwen.

Wann er dir solchen nach stich außschlagen oder abtragen, wie du dich ferner halten solt.

BIßher hastu gelehrt, wie du von der Versatzung mit austreten behendiglichen nachstechen solt, dieweil er dir aber solchen stich ausnemen und abtragen kan, so merck fürs ander dise lehr, Nemlich wann du ihm einen stich oder Hauw auff deine versatzung entpfahest, auch demnach einen stich gegen seinem gesicht hinein stichst, aber er schlecht dir den behendiglich aus, so merck fleissig von welcher seiten er dir den ausschlecht, gegen derselbigé trit und las deine klin=